بازاریابی محتوا چیست و چطور با تولید محتوا بیشتر بفروشیم؟

بازاریابی محتوا چیست و چطور با تولید محتوا بیشتر بفروشیم؟

بازاریابی محتوا یک روش عالی کسب درآمد است که میتوانی فقط با تولید محتوای رایگان مشتریان زیادی به دست آوری و فروش کسب و کارت را بیشتر کنی

میدانستی اگر تولید و بازاریابی محتوا را به خوبی درک نکنی هر ماه درآمد کمتری خواهی داشت؟ دلیلش هم این است که همین الان رقبای تو در حال تولید محتوا برای مشتریانت هستند. در واقع بهتر است اینطوری بگویم که  در هر حوزه‌ای که فعالیت میکنی قطعا رقبایی داری که آنها با تولید محتوا و بازاریابی محتوا باعث جذب بیشتر مشتریان احتمالی تو میشوند.  باور نداری؟ همین حالا در گوگل، حوزه کاری‌ات را جستجو کن، تا لیست رقبایی که فقط با تولید کردن محتوا، در حال افزایش فروش‌شان هستند را ببینی.

8 نکته بازاریابی محتوا که هر تولید کننده محتوایی باید بداند

 

8 نکته بازاریابی محتوا که هر تولید کننده محتوایی باید بداند

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستی و میخواهی تولید محتوای حرفه‌ای کنی، این 18 نکته کمک میکند تا در تولید و بازاریابی محتوا، موفق‌تر باشی.

این روزها تولید و بازاریابی محتوا، یکی از مهم‌ترین چالش های هر صاحب کسب و کار اینترنتی است. خیلی‌ها از من میخواهند کمک‌شان کنم تا وارد حوزه کسب و کارهای اینترنتی پردرآمد شوند، و من طبق روال همیشگی‌ام، قبل از قبول هر مشاوره‌ در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، سخت‌ترین قسمت کار، یعنی اهمیت تولید و بازاریابی محتوا را به آنها گوشزد میکنم! و اگر مطمئن نباشم که شخص این توانایی را دارد، به هیچ قیمتی قبول نمیکنم که به او خدمات بدهم. (کسانی که سفارش‌ها و قبول مشاوره‌هایشان را رد کرده‌ام، به خوبی این موضوع را میدانند)

تمام کسب و کارهای اینترنتی موفق، آنهایی هستند که به خوبی توانایی تولید محتوا و از آن مهمتر، توانایی بازاریابی محتوا را دارند. فرض را بر این گذاشته‌ام که تو میدانی بازاریابی محتوا چیست و چطور با تولید محتوا، بیشتر بفروشی. اما اگر نمیدانی پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله قبلی نت هوش با همین موضوع را بخوانی:

واقعیت این است که هرچه حوزه کسب و کارت کم رقیب‌تر باشد، میتوانی خوشحال‌تر باشی که سختی کارت در بازاریابی محتوا کمتر میشود، و هر چه تعداد رقبایت بیشتر باشد، کارت کمی دشوارتر میشود.

اصول مهم تولید محتوا که برای هر تازه‌کاری الزامی است

اصول مهم تولید محتوا که برای هر تازه‌کاری الزامی است

اگر در ابتدای راه تولید محتوا برای بلاگ وبسایتت هستی، نکات و اصول مهمی را باید رعایت کنی که خود من هم وقتی بخواهم برای یک وبسایت نوپا تولید محتوا کنم، حتما رعایت میکنم.

نه تنها من به عنوان یک مدرس و متخصص کسب و کارهای اینترنتی، بلکه اکثر مدرسان و مربیان بازاریابی اینترنتی، در یک باور هم عقیده هستیم و آن، این است که  یک کسب و کار اینترنتی موفق و ثروت‌ساز، وبسایتی است که اصول مهم تولید محتوا در آن رعایت شود و به طور صحیح، تولید محتوا و بازاریابی محتوا را انجام دهد.  اگر در ابتدای شروع راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و وبسایت پردرآمدی هستی، باید یاد بگیری که چطور محتوا نویسی کنی؟ من در این مطلب آموزشی میخواهم قدم به قدم، مراحل شروع تولید محتوا برای بخش بلاگ وبسایتت را آموزش بدهم. ازت خواهش میکنم اگر میخواهی یک محتوا نویس حرفه‌ای باشی، حتما در این مقاله از نت هوش با من همراه باش.

بخش بلاگ(Blog) وبسایت تو، هسته مرکزی کسب و کار اینترنتی و ماشین کسب درآمد تو خواهد بود؛ اگر آن را درست و صحیح راه‌اندازی نکنی، کل مسیر تولید و بازاریابی محتوا را اشتباه میروی و برای دریافت ترافیک و حتی از آن مهم‌تر کسب درآمد، دچار مشکل میشوی. در این مقاله میخواهم اصول راه‌اندازی بلاگ محتوای وبسایت را آموزش بدهم. این اصول، همان مراحلی هستند که وقتی خودم میخواهم یک کسب و کار اینترنتی را آغاز کنم، حتما رعایت میکنم.

5 اشتباه بزرگ در تولید محتوا که نشان میدهد هنوز یک آماتور هستی

 

5 اشتباه بزرگ در تولید محتوا که نشان میدهد هنوز یک آماتور هستی

 

 

کلی زمان میگذاری و با برنامه‌ریزی شروع به تولید محتوا میکنی و آهسته آهسته سر و کله‌ات در نتایج جستجو پیدا می‌شود.. کاربران زیادی وارد وبسایتت می‌شوند اما به دلیل انجام یکسری اشتباهات در تولید محتوا، دوباره از وبسایتت خارج شده و به صفحه سرچ گوگل برمیگردند و روی یک لینک دیگر کلیک می‌کنند که اتفاقا آن لینک، همان رقیبت است که نمیخواهی سر به تنش باشد.

به نظرت چرا این اتفاق می‌افتد؟

دلیلش این است که شاید به ظاهر تولید محتوا کار ساده‌ای باشد اما حقیقت این است که کار نسبتا دشواری است. البته قصد ناامید کردنت را ندارم. تولید و بازاریابی محتوا هم مانند هر چیز دیگری با آموزش و تمرین می‌تواند بهبود پیدا کند. اما خیلی از تولید کنندگان محتوا مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که برای همیشه بعضی مشتریان‌شان را از دست می‌دهند.

آنها هرچقدر هم که بعدا تولید محتوای‌شان را ارتقا بدهند فقط می‌توانند برای مشتریان بعدی، وبسایت خوبی باشند و احتمالش بسیار ضعیف است که اعتماد از‌دست‌رفته مشتریان قبلی را به دست آورند..